Metody používané v byznyse se díky ministrům za politickou stranu Věci veřejné dostávají do vysoké politiky. Dnešní informace, že ministr dopravy Vít Bárta zaměstnal jako svého poradce dlouholetého předsedu Dětí Země Miroslava Patrika, je ukázkou, jak se dá „komunikovat“ s problematickými lidmi. A to podle zásady „nemůžeš-li protivníka porazit, snaž se ho koupit“. A v případě Miroslava Patrika to nejspíš nebyl velký problém.
Není to první případ, kdy byl problém s ekologickými organizacemi řešen pomocí „finančních nástrojů“. Stačí si vzpomenout, jak byl před několika lety za 20 miliónů korun koupen „mír“ s ekologickými organizacemi v případě nové automobilky Hyundai nedaleko Nošovic v Moravskoslezském kraji. Jestliže v případě Nošovic zaplatil za „dohodu o neútočení“ investor stavby (společnost Hyundai), je angažmá Miroslava Patrika financováno z prostředků státního rozpočtu.
Pikantní na celé události je skutečnost, že ministr Vít Bárta zaměstnává představitele nevládní organizace, která se nadále se státem soudí ve více než dvaceti případech přípravy a výstavby dopravních staveb. Jenom soudní „tahanice“ stály a ještě budou stát daňového poplatníka desítky miliónů korun, nemluvě o škodách způsobených na životním prostředí zdržováním a blokováním výstavby.
Uvidíme, zda ministr Vít Bárta „koupením“ Miroslava Patrika získá víc, než o kolik narostou výdaje státního rozpočtu připočtením platu nového pana poradce.